ایمیج (شهرت)
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
۱
· ایمیج، واژه ای انگلیسی است.
۲
· ایمیج، مفهومی در ایده ئولوژی بورژوایی است که برای مشخص کردن (کاراکتریزاسیون) مجموعه و یا مجموع تداعی ها، تصورات و احساسات به کار می رود که به اشخاص، اشیاء و یا نهادها نسبت داده می شوند.
۲
· به عنوان مثال، دانش آموزان در جریان آموزش و پرورش شان، ایمیج معینی از حرفه های منفرد کسب می کنند که شغل یابی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.
۳
· ضمنا می توان از ایمیج نسبت به کالاها، نهادها، سازمان ها و غیره سخن گفت.
۴
· در مناسبت مصرف کننده با کالا (بازارپژوهی)، معلوم می شود که میان ایمیج هر شیئی و رفتار مشتری نسبت بدان، پیوندی وجود دارد.
· مراجعه کنید به رفتار
۵
· از ایمیج در فن مانی پولاسیون (تحریف افکار عمومی) استفاده می شود تا در گروه هایی از اشخاص رفتار معینی نسبت به اشیا، اشخاص و نهادها ایجاد شود.
· (سیستم گرایی)
۶
· در بازارپژوهی بورژوایی از این پیوند در آگهی های تبلیغاتی، تردستانه برای تشکیل کالا ـ ایمیج جذابی جهت مانی پولاسیون رفتار مشتری استفاده می شود.
۷
· برای تشکیل دقیق ایمیج راجع به کالایی تست های پسیکولوژیکی از مصرف کنندگان به عمل می آورند.
· مراجعه کنید به تست پسیکولوژیکی
۸
· اقتصاد ملی سوسیالیستی، مانی پولاسیون رفتار مشتری را رد می کند.
· ولی به نقش ایمیج در ارضای حوایج جمعیت کشور کم بها نمی دهد.
· مراجعه کنید به عمل
پایان
+ نوشته شده در چهارشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۷ ساعت 10:46 توسط سیاوش زهری
|