Ist möglicherweise ein Bild von 3 Personen und Personen, die stehen

میم حجری

خدا ناشناس
سعید‌ی سیرجانی

خدای تو مانند خان مغول
“به تهدید چون برکشد تیغ حکم”


ز تهدید آن کارفرمای کل
“بمانند کروبیان صم و بکم”

(دقیقا.

خدای اسلام

انعکاس انتزاعی ـ آسمانی خوانین و سلاطین نظام برده داری است.

خدای اسلام

درست به همین دلیل

دشمن بشریت زحمتکش است و برای حفظ سیطره و خودسری خود

به هر وسیله ای دست می یازد.

در قرآن هم صراحتا به این خصایص خود اعتراف می کند:

خدا مکارترین، کذاب ترین، جبارترین و قهارترین اوتوریته است.)


چو دریای قهرش در آید به موج
نداند گنه کاره از بی‌گناه


به دوزخ فرو افکند فوج فوج
مسلمان و کافر، سپید و سیاه

(این مشخصه متناقض و بی دلیل خدا

نیز

همان مشخصه خوانین و سلاطین خر و خردستیز نظام برده داری است.)


خدای تو اندر حصار ریا
نهان گشته کز کس نبیند گزند

(این استنباط شاعر از خدا،

هم

به لحاظ فقهی

غلط است

و

هم

به لحاظ واقعی، تجربی و نظری.

طبقات حاکمه

و

انعکاس انتزاعی ـ آسمانی شان

نیازی به ریا ندارند.

ریا

کسب و کار زیردستان است و نه زبردستان.

حسن اصلی خدا و طبقات حاکمه

صراحت و صرافت و بی ریایی و یکرنگی است.

اگر کسی با اعضای طبقات حاکمه نشست و برخاست داشته باشد،

متوجه این صراحت سرشته به بی شرمی می شود.)

ادامه دارد.