هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان

شین میم شین

۲۴

  • در فلسفه و شعر یونان، اندیشه صلح و انسانیت به وحدت می رسند.

۲۵

  • هسته این تصور مثبت از صلح به مثابه وضع عادی بشریت، در تاریخ جامعه طبقاتی هم باقی مانده است.

۲۶

  • ایده ئولوگ های بورژوازی آغازین به تمایلات صلح خواهانه توده های خلق، شالوده فکری و سیاسی اعطا کرده اند.

(ایده ئولوگ های بورژوازی آغازین

کانت و فیشته و هگل و فویرباخ، شیللر و روبسپیر و هلوه تیوس و هولباخ و روسو وغیره بوده اند.

کانت

صلح ابدی

را

تماتیزه کرده است.

مترجم)

۲۷

  • جامه عمل پوشاندن به ایدئال (آرمان) هومانیته (انسانیت) نوین که سمتگیری اش خرد، عزت و آزادی انسان بود و افکار صلح خواهانه را با ایده های هومانیته و تحمل (تولرانس)، آزادی، برابری و برادری انسان ها گره می زد، برچیدن بساط فئودالیسم را الزامی می ساخت.

۲۸

  • با ورود مستقل طبقه کارگر به صحنه تاریخ، مبارزه در راه صلح به قدرت مادی ـ جامعتی مبدل می شود.

۲۹

  • طبقه کارگر و حزب مارکسیستی ـ لنینیستی اش در مبارزه عملی در راه صلح ، وحدت کلیه انسان های صلح خواه را جامه عمل می پوشانند.

۳۰

  • تاریخ جنبش صلح در ۱۰۰ سال اخیر نشان داده است که مبارزه در راه صلح، مجزا از مبارزه اجتماعی طبقه کارگر قادر به کسب مؤثریت سیاسی نیست.

پایان