جمعبندی

از

مسعود بهبودی

 

 

غريزه عشق به فرزند هم از غريزه عشق به خود ناشى مى شود

با اين پنداشت خودفريبانه كه فرزند را ادامه خود مى داند و براى همين همه تلاشش اينه فرزند را عين خودش و مطابق با اميال و نظرات خود بار بياره و حتى آرزوهايش را در فرزند دنبال مى كند

حریف

 

۱

ممنون

این جنبه آگاهانه

جنبه اجتماعی، انسانی و عقلی رابطه را تشکیل میدهد.

 

۲

جنبه های غریزی

دست خود موجود زنده نیستند.

 

۳

این را می توان جزو جنبه های طبیعی رابطه هم تلقی کرد:

رابطه انسان به مثابه موجود طبیعی با فرزند به مثابه موجود طبیعی دیگر

 

۴

فرزند

واقعا هم تداوم حیات مولد است

 

۵

مادر و پدر در فرزند

ادامه حیات می دهد:

تداوم با واسطه حیات

 

۶

این شامل همه مولودات بشری می شود:

شاعر هم در شعرش ادامه حیات مید هد

نجار در میز و در و پنجره و صندلی و خرمنکوب و غیره اش

معمار در پل و کاروانسرا و خانه و مسجد و آسمان خراشش ...

 

۷

دلیل دیگر عشق مولد به مولود

در این است که

مولد در مولود

ماهیت خلاق و آفریننده خود را تماشا می کند و غرق حظ و لذت عمیق و اصیل می شود

 

۸

مولود هر کس

آیینه ماهیت انسانی او ست

انسان خدا ست.

 

۹

چه مولود انسانی (تولید مثلی)

و

چه مولود تولید مادی

و

چه مولود تولید هنری و فکری و غیره

 

مسیح علی نژاد

مدافع چیست؟

 

۱

مسیح علی نژاد

ظاهرا

مدافع حقوق کودکان است.

 

۲

مثلا

مخالف ازدواج کودکان مثلا ده ساله است

که

در طویله جماران

قانونی شده است.

 

۳

زنده باد مش مسیح علی نژاد

 

۴

سؤال

از مش مسیح

این است که چرا

از حقوق کودکان در طویله زمین

دفاع نمی کند؟

 

۵

دیروز

در عخبار یورو نیوز

آمده بود که در آلمان صد ها کودک از دختر و پسر

به طرز سیستماتیک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و حتی فیلم برداری شده اند.

 

۶

قبلا گزارش داده شده بود که از طریق خرید و فروش کودکان اروپای شرقی

پس از شکست سوسیالیسم

همین آلمان

در یک سال

۵ میلیارد یورو

درامد داشته است.

 

۷

دفاع از حقیقت

باید

نه

نیمبند

بلکه

تمامعیار باشد.

 

۸

هر روز در عخبار جهانی

از

صدها کودک بی سرپرست گزارش داده می شود

که

یا

در دریا

در راه رساندن خود از جهنم سوریه و عراق و افغانستان و افریقا و غیره به جنت اروپا و امریکا

غرق شده اند و یا پشت سیم های خاردار و مار دار مانده اند.

 

۹

 

باید در پروفایل مسیح علی نژاد

دنبال دفاع از حقوق این کودکان هم گشت

تا

به صداقت او

پی برد.

 

۱۰

میان لاشخورهای جماران

و

لاشخورهای امپریالیستی

به لحاظ ماهیت طبقاتی

کمترین تفاوتی وجود ندارد.

 

۱۱

خرم ان کس که از تمامت حقیقت عینی دفاع کند

و

نه

از

حقیقتواره های بند تنبانی مفید برای خود.

 

الرژی بعضی ها نسبت به واژه ها

 

من نسبت به كلمات اصل و اصيل و اصالت الرژى دارم.

همه دعواها از همين ها شروع مى شود.

حریف

 

۱

دلیل الرژی بعضی ها به واژه ها

شاید عدم فهم محتوای واژه ها

و

فونکسیون واژه ها باشد.

 

۲

محتوای واژه ها چیست؟

 

۳

اصلا

واژه چیست

فونکسیون واژه چیست

و

واژه

چگونه تشکیل می شود؟

 

۴

بشر اگر واژه نمی ساخت

به چه روزی می افتاد؟

 

۵

و یا در چه ذلتی درجا می زد؟

 

زبان

در جهان

ای خردمند

چیست؟

 

۱

زبان

مهم است.

 

۲

زبان اما

ابزار تبیین و تفاهم و تفهیم اندیشه است

 

۳

زبان

فی نفسه

تعیین کننده نیست.

اگرچه برابر با هیچ نیست.

۴

زبان

فرم است و قالب است.

 

۵

زبان مثل قابلمه است.

 

۶

تعیین کننده

محتوای قابلمه است.

 

۷

تعیین کننده علمیت و عینیت مفاهیم (واژه های) زبان است.

 

اطلاعیه پرسنل رسمی شرکت نیشکر هفت تپه

 

به نام خدا

 

۱

به نام خدا؟

 

۲

من ـ زور از خدا چیست؟

 

۳

من ـ زور از شرافت و صداقت و مردانگی چیست؟

 

۴

این مفاهیم

ارتجاعی و فئودالی اند.

 

۵

قرون وسطایی اند

و

نه

انقلابی و کارگری.

 

۶

من ـ زور از خیانت چیست؟

 

۷

خیانت از مفاهیم انجیلی و عهد بوقی است و نه از مفاهیم علمی و انقلابی.

 

۸

کسی که این اطلاعیه را نوشته یا خر بوده و یا لاشخور

 

رادیکال بودن یعنی پی بردن به ریشه قضایا

ریشه انسان اما انسان است.

حریف

 

۱

این ترجمه جمله مارکس

احتمالا معیوب است.

اگر حافظه ما خطا نکند.

 

ویرایش:

رادیکال بودن یعنی دست به ریشه بردن.

ریشه انسان اما انسان است.

 

۲

پی بردن کسی به ریشه قضایا

ربطی به رادیکالیته کسی ندارد.

 

۳

این اما به چه معنی است؟

 

۳

منظور مارکس از

« ریشه انسان

انسان است»

چیست؟

 

۴

عیب انتشار بریده ای از متنی

در

سنت اسکولاستیک

همین است.

 

۵

اگر کل متن و یا حداقل پاراگراف مربوطه منتشر می شد

خواننده می توانست

نسبت به نظر مارکس موضع گیرد.

 

۶

در غیر این صورت

چاره ای جز آوردن خری با خورجینی مملو از خیال

و

کشف تخیلی منظور مارکس

وجود ندارد.

 

۷

شاید این جمله مارکس از نامه او به حریفی در رابطه با مسئله خاصی باشد.

 

۸

و گرنه ریشه انسان

مناسبات تولیدی

(زیربنای اقتصادی جامعه)

است.

 

۹

انسان

از بدو تولد

به قول خود کلاسیک های مارکسیسم

تحت مناسبات تولیدی معینی

قرار می گیرد

 

درست به همان سان که تحت جو زمین (فشار غول آسای زمین) قرار می گیرد.

 

۱۰

مناسبات تولیدی

(زیربنای اقتصادی جامعه)

است

که چند و چون انسان ها را تعیین می کند.

 

۱۱

مناسبات تولیدی

(زیربنای اقتصادی جامعه)

است

که

پر و بال پرواز انسان ها را می بندد و یا حتی می برد

 

۱۲

مناسبات تولیدی

(زیربنای اقتصادی جامعه)

است

که

به

انسان ها

پر و بال پرواز می بخشد و به معراج به عرش اعلی برمی انگیزد

 

عاشورا

یعنی عدم سازش با ظالم

حریف بی خبر از خدا و خر و خرما

 

۱

میان حسین و یزید

به لحاظ طبقاتی

کم ترین فرقی وجود ندارد.

 

۲

هر دو

جزو طبقه اجتماعی برده دار هستند.

 

۳

هر دو ستمگرند.

 

۴

هر دو انگل اند.

 

۵

یزید بسان سید علی جلاد در مسند قدرت است

و

حسین بسان میر حسین لاشخور

در

حصر است.

 

۶

یزید

به لحاظ فکری و هنری

برتر از حسین است.

 

۷

یزید

شاعر است.

 

۸

مصراع اول بیت اول دیوان غزلیات حافظ

از یزید است:

الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها

  

ادامه دارد.