سیری در شعر «مار قهقهه» از اخوان ثالث (بخش دوم)

اين شعر
حس قشنگ و تخيلى آشنا دارد.
طبيعت در آن موج مى زند.
حتى دوچرخه كه
تنها ماشين سازگار و حامى طبيعت است،
در اين شعر با تكيه زدن بر نرده های باران
با طبيعت عجين شده است.
نغمه هاى زلال سپيدار، باران در آرامش بامدادى
كه پرندگان و حيوانات جنگل را به سكوت وامى دارد
تا خود نغمه سراى طبيعت باشد،
باغ فرو شده در مه،
تجارب ناب و آشنا هستند
و بالاخره دوچرخه كه
به
»تنهايى«
تشبيه شده
مرا به ياد دوچرخه ام مى برد
که بهترين دوست اوقات تنهايي ام
در دوران كودكى ام بوده است.
پایانپایان
جمعبندی از
مسعود بهبودی
271
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/271_17.html
272
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/272.html
273
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/273.html
274
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/274.html
275
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/275.html
276
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/276.html
277
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/277.html
278
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/278.html
279
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/279.html
280
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/280.html
ادامه دارد.
میرزا علی معجز
(1252 ـ 1313)
(1873 ـ 1934)
رسول پیگیر هومانیسم، رنسانس و روشنگری
ویرایش، ترجمه و تحلیل از
میمحا نجار
53
http://hadgarie.blogspot.de/2016/03/53_31.html
54
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/54.html
55
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/55.html
56
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/56.html
57
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/57.html
58
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/58_17.html
59
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/59.html
60
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/60.html
ادامه دارد.
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
استاد دانشگاه فیلیپ ماربورگ آلمان
متخصص در
فلسفه آنتیک (جهان باستان کلاسیک)
عصر جدید آغازین
روشنگری
متافیزیک
فلسفه مذهب
فلسفه عملی
تاریخ مفاهیم
آثار:
نیهلیسم اخلاقی
منشائات آته ئیسم
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
برگردان شین میم شین
1
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/1_16.html
2
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/2_17.html
3
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/3_17.html
4
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/4_19.html
5
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/5_20.html
6
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/6_20.html
7
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/7_22.html
8
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/8_23.html
9
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/9_24.html
10
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/10_25.html
11
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/11_26.html
12
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/12_27.html
13
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/13_28.html
14
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/14_29.html
15
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/15_30.html
16
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/16_30.html
17
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/17.html
18
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/18.html
19
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/19.html
20
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/20.html
21
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/21.html
22
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/22.html
23
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/23.html
24
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/24.html
25
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/25.html
پایان
ویرایش و تحلیل از
ربابه نون
1
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/1_30.html
2
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/2.html
3
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/3.html
4
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/4.html
5
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/5.html
6
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/6.html
7
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/7.html
8
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/8.html
9
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/9.html
10
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/10.html
پایان
ویرایش و تحلیل از
مسعود بهبودی
ببخشين،
ماسک قدرت خدمتتونه
(برلين ـ 15 فوريه 2008)
1
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/1.html
2
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/2_2.html
3
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/3_3.html
4
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/4_4.html
5
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/5_5.html
6
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/6_6.html
7
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/7_7.html
8
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/8_8.html
9
http://hadgarie.blogspot.de/2016/05/9_9.html
پایان
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
انتقاد رادیکال از اخلاق
از سوفیست ها تا نیچه
برگردان شین میم شین
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
استاد دانشگاه فیلیپ ماربورگ آلمان
متخصص رشته های زیر:
فلسفه آنتیک (جهان باستان کلاسیک)
عصر جدید آغازین
روشنگری
متافیزیک
فلسفه مذهب
فلسفه عملی
تاریخ مفاهیم
آثار:
نیهلیسم اخلاقی
منشائات آته ئیسم
11
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/11_13.html
12
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/12_14.html
13
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/13_15.html
14
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/14_17.html
15
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/15_17.html
16
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/16_18.html
17
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/17_19.html
18
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/18_21.html
19
http://hadgarie.blogspot.de/2015/11/19_13.html
20
http://hadgarie.blogspot.de/2015/11/blog-post_58.html
ادامه دارد.
انتقاد رادیکال از اخلاق
از سوفیست ها تا نیچه
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
برگردان شین میم شین
پروفسور دکتر وینفرید شرودر
استاد دانشگاه فیلیپ ماربورگ آلمان
متخصص رشته های زیر:
فلسفه آنتیک (جهان باستان کلاسیک)
عصر جدید آغازین
روشنگری
متافیزیک
فلسفه مذهب
فلسفه عملی
تاریخ مفاهیم
آثار:
نیهلیسم اخلاقی
منشائات آته ئیسم
1
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/1_5.html
2
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/2_6.html
3
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/3_7.html
4
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/4_10.html
5
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/5_10.html
6
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/6_11.html
7
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/7_11.html
8
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/8_11.html
9
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/9_12.html
10
http://hadgarie.blogspot.de/2015/07/10_13.html
ادامه دارد.
احسان طبری
(1295 ـ 1368)
نویسنده، شاعر، تئوریسین مارکسیست
و از همرزمان ارانی
آثار:
فروپاشی نظام سنتی و زایش سرمایه داری
شناخت و سنجش مارکسیسم
خانواده برومند
روشنفکر مأیوس
زایش و تکامل تئوری انقلابی
راندهٔ ستم
دهه نخستین
کژراهه
حماسه گئومات
شکنجه و امید
در دوزخ
رویای چینی
برخی بررسیها در باره جهانبینیها و بینشهای اجتماعی در ایران
درباره اسلوب هویریستک (دانش کشف) و برخی مسایل تئوری احتمالات
درباره سیبرنتیک یا دانش گردانش
درباره «منطق عمل»
مجموعهٔ شعر
ترانه خوابگونه
از میان ریگها و الماسها
با پچپچه پاییز، نثر شاعرانه در چهارده بند
ترجمه
آنتی دورینگ
تحلیلی از
شین میم شین
71
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/71.html
72
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/72.html
73
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/73.html
74
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/74.html
75
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/75.html
76
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/76.html
77
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/77.html
78
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/78.html
79
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/79.html
80
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/80.html
ادامه دارد.
مجید نفیسی
(1330)
51
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/51.html
52
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/52.html
53
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/53.html
54
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/54_17.html
55
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/55_19.html
56
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/56_20.html
57
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/57_22.html
58
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/58_24.html
59
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/59_25.html
60
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/60_26.html
ادامه دارد.
تحلیلی از
گاف سنگزاد
11
http://hadgarie.blogspot.de/2016/03/11_27.html
12
http://hadgarie.blogspot.de/2016/03/12_30.html
13
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/13.html
14
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/14.html
15
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/15_7.html
16
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/16_9.html
17
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/17_12.html
18
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/18_16.html
19
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/19_19.html
20
http://hadgarie.blogspot.de/2016/04/20_22.html
ادامه دارد.