
میم حجری
۳۲۴۳
نه.
روشنفکران کشور ما هر کدام مشتری دکه و دکانی است
و
فقط خرافات دکه و دکان خاص خود را حقیقت مطلق می پندارد.
مثال:
خیلی ها از پوتین دفاع می کنند ولی حتی سخنان این لاشخور را نشنیده اند
چه رسد به شنیدن و تحلیل کردن شان.
اصلا سواد ندارند.
مثل حزب اللهی ها هستند.
پوتین از مسیحیت ارتودوکس چنان دفاع می کند که فیزیکدانان از تئوری نسبیت اینشتین دفاع می کنند.
این اصلا مذهبی نیست.
عوامفریب است.
۳۲۴۴
شعور و به قول میلاد آگاهی
عکس
است.
شعور
انعکاس (عکس اندازی) وجود در ایینه ذهن بشر است.
مثال:
مفهوم درخت یکی از فرم های روح و یا شعور است.
مفهوم درخت از کجا امده است؟
نیاکان ما سرو وصنوبر و سپیدار و غیره را دیده اند
و
جنبه های منحصر به فرد انها را مورد صرفنظر قرار داده اند
و
وجه مشترک همه انها را در مفهوم درخت تجرید کرده اند.
بعد بسته به زبان خود نامگزاری کرده اند.
مفهوم انتزاعی و مجرد درخت شده
تری،
باوم،
آغاج،
شجر،
درخت.
مفهوم درخت
در تحلیل نهایی
انعکاس درختان مشخص و مادی است.
یعنی عکس و تصویر فکری آنها ست.
حالا ادعای میلاد را مورد تأمل قرار دهیم:
مارکس
آگاهی
را
مثلا
(مفهوم درخت)
را
از
اسمان به زیر کشیده
است
۳۲۴۵
روایت زنی که بیش از ۷ سال است همراه فرزندش به ترکیه و سازمان ملل پناه آورده
از خوزستان آمده،
میگوید
در زندگی در طایفهای
جایی برای عاشقشدن و زندگیکردن وجود ندارد۔
دختران با صلاحدید پدر، عمو و رییس طایفه ازدواج میکنند۔
زمانی
که با پدر فرزندش ازدواج میکند
باوجود شکنجههای وحشتناک جسمی و روحی، کسی ازاو حمایت نمیکند تا طلاق بگیرد۔
از ترس شکنجهشدن فرزندش به آبادان و همدان و تبریز میگریزد اما بیفایده است۔ قاضی هم میگوید برگرد و زندگی کن! چند بار به جانش سوءقصد میشود و دیگر راهی جز فرار به ترکیه نمانده۔
اما در ترکیه وضع چگونه است؟
به محض ورود در یوان ثبت نام میکند او را به شهری کوچک، بهواقع روستایی میفرستند یک سال و نیم بعد مصاحبه میشود و قبول میشود۔ اما پلیس ترکیه بعد از شش سال جواب رد میدهد و پرونده در دادگاه هم رد میشود۔
ترس از شکنجه ترس از اجبار به ازدواج مجدد با شکنجهگر خود و فرزندش و ترس از اجبار به ازدواج با پیرمردی از روسای طایفه به بهانه حمایت و اینکه دیگر جانش تضمین شود از نظر قاضیها و پلیس ترکیه بیارزش هستند۔
برای آخرین بار جواب اعتراض او رد شده و دیپورت شده۔
میگوید از ۶_۷ سالگی با خبر قتل ناموسی بزرگ شده ثریا زنی با چشمهای عسلی که از شکنجههای شوهرش فرار میکند خانه پدر، بعد چون راضی نبوده برگردد با اجازه پدر و به دست شوهر و پسرعمویش یه قتل میرسد / مژده دختری که عاشق شد و خونش را ریختند /
جان پریسا و فرزند خردسالش در خطر است
او هر لحظه در خطر دیپورت است
۳۲۴۶
در جهان تحت سلطه سرمایه انتقاد اجتماعی مذموم است.
هدف حفظ و حتی بتونیزاسیون (تحکیم) وضع موجود است.
روشنگری علمی در درازمدت به انقلاب اجتماعی
منجر می شود
۳۲۴۷
تا حالا کاری کردین که از خودتون بدتون بیاد؟
من الان از خودم متنفرم و خشمگین
رها
آره.
همه
مرتکب خریت و خطا می شوند
و
چه بسا مادم العمر از خودشان شرمنده می شوند.
قرآن
ضمنا
مملو از انتقاد از رسول اکرم است.
یعنی
رسول اکرم
مرتب از خودش انتقاد کرده است.
سعدی
هم
انتقادات او را در دو اثر مهمش
بوستان و گلستان
منعکس کرده است
تا
به اثبات صحت اندرز خود نایل آید.
آدم ها اما تحت شرایط مادی و معرفتی معینی
مرتکب خریت و خطا می شوند.
یعنی تقصیری ندارند.
دلیل آدمکشی
در کتاب بیگانه
اثر البر کامو
گرمای سوزان در جهنم الجزایر
اعلام می شود.
تحت شرایط دشوار زندگی
آدم می تواند جنون بگیرد
۳۲۴۸
ری را
جنگ مثل زلزله نیست.
گرچه هر دو ویران کننده است.
اما زمین هنوز آرامتر از هیولاهای قرن است.
جنگ در خدمت مرگ و فراق ست.
سفره ات، خانه، جاده، همه زیر غرش میگ های روسی بود، دود و خاک و خون.
هنوز بدنم از دیروزها می ترسد.
چقدر اشک مهربان است.
تحمل دیدن صحنه های دردناک را ندارم.
مش ری را
زلزله
جنگ قوای طبیعی بر ضد اعضای جامعه است.
جنگ
اما
عمدتا
جنگ طبقات حاکمه برضد توده های زحمتکش برده و رعیت و پیشه ور و کارگر است
اگر
حتی
جنگ بین طبقات حاکمه طویله های طبقاتی مختلف باشد.
بازنده در جنگ
در هر صورت
توده بی همه چیز مولد همه چیز است.
۳۲۴۹
جواهریان و انقلاب
انقلاب معنی دیگری دارد.
مشد علی.
ما باید میان انقلاب و عنقلاب و عنگلاب
فرق بگذاریم
۳۲۵۰
لائوتسه و اشتباه
انسان ها را که نمی توان به عالم و جاهل (دانا و نادان)
طبقه بندی کرد.
ابوجهل کذایی ابوعلم بوده است
۳۲۵۱
درتهران با ۴۵۰ هزار عضو کانون بازنشستگان
اگر ۱۰ درصد این اعضا در تظاهرات شرکت می کردند حاکمیت به وحشت می افتاد و آماده می شد در تعدیل ساختاری همان گونه که با اعتراضات پی گیر کارگران نیشکر هفت تپه در خصوصی سازی مجتمع بزرگ هفت تپه تجدید نظر کرد، عقب نشینی کند
ناصر آقاجری
جلقه زردها سال ها ست که مقاومت می کنند
و
آب از اب تکان نخورده است.
ماکرون دارد دوباره انتخاب می شود
تازه باید شکر خدا را به جا اورد که رفیق پوتین عادولف ماری لوپن کمتر از ماکرون رأی آورده است
۳۲۵۲
ای که گفتی که به غربت چه فتادی خواجو
چه کنم دَور فـــــلک دُور فِکَند از وطـــــــنم
خواجوی کرمانی
دوری از وطن
بهترین نعمت برای بی وطنان است.
اگر
نعمت غربت نبود،
ما
کماکان
همان کره خران سابق بودیم
و
با
پالانی بر پشت
برای
چارق و چکمه و نعلین و پوتین
عرعر می کردیم.
نعمت آوارگی
کسی داند
که
به
آوارگی دچار آید.
۳۲۵۳
این دیگه چطور تحلیل شعر هست (است)!؟
عجیبه برام
شعر از منطق پیروی نمیکنه.
همین بازی با کلمات ایهام گونه است.
اصلا شعر رو نباید تحلیل کرد
مثل یک تابلوی نقاشی باید بهش نگاه کرد
صوفیا
تابلوی نقاشی را هم باید تحلیل کرد
تندیس و تصنیف و ترانه را هم باید تحلیل کرد.
عرعر هر خری را هم باید تحلیل کرد
و گرنه
جامعه
طویله می شود.
برای روشنگری
الترناتیو و بدیلی
وجود ندارد.
۳۲۵۴
جنگ
آب حیات بورژوازی امپریالیستی و قارچ های اولیگارشیستی
است
۳۲۵۵
کارگران هزینه همه چیز را پرداخت می کنند.
حتی هزینه جنگ های پوتینی و پالانی را.
هر ثانیه در جهان کارگری می میرد
۳۲۵۶
زندگی چیست؟
کار کردن و تپیدن برای پر کردن خود و خالی کردن خود.
ویا تولید انرزی برای دیگران؟
۳۲۵۷
۹۰ در صد کره خران ایرانی در داخل ایران بر علیه روسیه وپوتین
عر عر میکنند ،
مگر انها غربت رفتند؟
کلا این جماعت انتی شوروی ، انتی روسی هستند ،
در ضمن کسی برای پوتین عرعر نمیکند ،
همانطور که کمونیست های روسی هم برای پوتین عر عر نمیکنند
شما کامنت این و آن را یا نمی خوانید و یا نمی فهمید.
خط مشی حزب کم و نیست روسیه
همان خط مشی سوسیال ـ دموکرات های اروپا در جنگ جهانی اول (سوسیال امپریالیست ها) ست.
حزب کم و نیست روسیه
اصلا کمونیست نیست.
طویله ای سوسیال ـ دموکراتیکی و استالینیستی است
۳۲۵۸
نه.
صوفیا با تحلیل آثار هنری موافق نیست.
خرافه هنر برای هنر
محتوای دیگری دارد.
باید روی این مفهوم کار تحلیلی صورت گیرد
۳۲۵۸
استالینیسم
شعورستیز، شخصیت ستیز و خر پرور است.
۳۲۵۹
داوکینز و مذهب
ریچارد داوکینز
نادان به تمام معنی است
و نمی داند که و مذهب چیست
مذهب
فرمی از شعور بشری است.
مذهب
را
فقط می توان از موضع فلسفه علمی
یعنی
از
موضع پرولتاریا
یعنی
با
تسلیحاتمعرفتی و فلسفی مارکسیسم ـ لنینسم
نقد کرد.
هر نقد دیگر از مذهب
خرافی تر از مذهب خواهد بود.
حتی
اگر ادعای علمی داشته باشد.
با مفاهیم علمی و علم الاشیایی
نمی توان مسائلی را درک کرد و توضح داد
که
مذهب موضوعیت بخشیده است.
۳۲۶۰
مسافر و لائوتسه
درنگی در دیالک تیک جنبش و آماج
آدم که سهل است،
حتی
حشره و حیوانی
بدون مقصد تعیین شده از قبل
به راه نمی افتد.
حرکت بی دهف و بی مقصد
کسب و کار مجانین است و نه عقلا.
مطلق کردن حرکت و جنبش و تحقیر هدف و آماج
از خرافات رویزیونیسم (برنشتین) بوده است.
برنشتین
جنبش را همه چیز
و
آماج را
هیچ و پوچ قلمداد می کرد.
برنشتین
دشمن سرسخت دیالک تیک بود
و
هوادار جایگزینی مارکسیسم
با
کانتیانیسم بود
۳۲۶۱
روشنفکری از دید ادیان ابراهیمی خصوصا در دین اسلام الله خیالی زاده سازنده همه جهان است باید پرستش شود تمام ادیان دیگر ابراهیمی منسوخ شده و مورد تایید نمیباشند پیروان ان ها را به دین اسلام دعوت کنند اگر نشد از آنها جزیه باید گرفته شود و به زور شمشیر باید مجبور شوند به پذیرفتن دین اسلام زنان و دختران شان در جنگ به غنیمت گرفته شود انهایکه دین را پذیرفتن باید به مسجد جنده جمع شود برای ملا مسجد پول تادیه کنند از مال شخصی خود زکات بدهند در پنج وقت نماز به جماعت بیایند یک ماه بدون عذر شریعی روزه بگیرند با مصارف گزاف به عربستان بروند ریش دراز داشته باشند بروت های خود بتراشند موی دراز داشته باشند کلا بپوشند در وقت جنگ جهاد کنند پیروان دیگر ادیان را کافر خطاب کنند دختر خود را به آنها ندهند طفل ۷ ساله خود را به زور مجبور بسازند نماز بخواند اگر قبول نکرد لت کوبش بکنند طفل ۱۳ ساله را مکلف به گرفتن روزه بسازند زنان شان کشتزار مردان باشد دختر شان را به رضایت بزرگان به شوهر بدهند آن هم با نکاح اسلامی دختران زنان نیم مرد ها حق دارند در میراث شاهدی زنان نیم مردان میباشد یک مرد با چند زن حق ازدواج دارد اگر کسی به محمد علی عمر ابوبکر عثمان را بد گفت گردن بزنند برای رضای الله و رشد دین مذهب اسلامی به کشور های کفار حمله کنند جنگ خشونت وحشت دهشت را بوجود بیاورید زنان که آزادی اجتماعی میخواهند سنگ سار شوند انسان های که از مزایایی طعبیت استفاده میکنند شلاق زده شوند آنهای که از مجبوریت دزدی میکنند دست پای شان قطع شود مردان همجنس باز زیر دیوار شوند قران به عنوان با احترام ترین کتاب احترام شود در مورد خدا آیات قرآن شک نکنند هیچکش حق ندارد در مورد خدا سوال کند دنیا چگونه ساخته شد حق پرسیدن را ندارند تمامی کار های محمد یاران محمد را به دید احترام بنگرند برای دفاع از اسلام حملات انتحاری و اشتهیادی کنند در نهایت تمامی مزخرفات دینی مذهبی را قبول کنند در غیر آن باید کشته شوند اینبود دید روشنگران دینی مذهبی.. اگر کمی کاستی داشت اضافه کنند
سلمان رشتی
تو فقط شعور نداشتی
۳۲۶۲
پیری و حواس پرتی
پیرزن
حواسش پرت است
و
ولادیمیر پوتین
را
با
ولادیمیر لنین
عوضی گرفته است.
نمی داند که هر گردی
گردو نیست.
هم
تپاله میتواند
گرد باشد
و
هم
گردو.
سوسک های تپاله شناس می دانند.
شرم مان باد اگر ما ندانیم.
۳۲۶۳
در ابتدا، کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود .. این نخستین سطر انجیل یوحنا است .. کلمه مقدس است .. هزاران سال طول کشید نقشنگارههای سمبلیک به حروف انتزاعی تبدیل شوند .. اما اولین نوشتههایی که میشناسیم نخست بطور مستقیم از جانب خدا صورت میگیرد و سپس به حاکمان منتقل میگردد .. هزاران سال کتابت محدود به کاهنان، درباریان و اشراف بود .. متون دین، فلسفه، ادبیات و علوم دیگر اینگونه بودند .. چون کسی که مینویسد وارد عرصه قدرت میشو
نه.
این تعریف خدا ست.
خدا لوگوس (روح) و مفهومی است.
مفهوم چیست؟
درخت و دختر هم مفهوم اند.
مفاهیم درخت و دختر و خدا
چگونه تشکیل شده اند؟
۳۲۶۴
همه اين حوادث میتواند
گمانی شود بر ابر كه ببارد
چه زود بايد عينكم را عوض كنم
زمستان بود
ما دو تن بوديم
تو رنجور از فقر
ما مانده از گم شدن رويا
چه زود دانستيم كه بايد فقط
به هم پناه ببريم
آمد- دستانش را
به من سپرد كه من فقط
دستانش را مداوا كنم
دستانش ابر بود - حرير بود
گاهي هم چشم بود
دستانش را با تسلي مداوا كردم
چه قديم بود اين حادثه كه بر ما رخ داد
حادثه قديم نبود
ما قديم بوديم
هراس ابر بود كه ببارد
هراس فقر بود كه دوباره
خانهي ما را محاصره كند
هميشه از ديگران
در هراس بوديم
كه ما را به خانهي خود تقسيم كنند
آخر
ما فقط دو تن بوديم
ابر بود - نان بود - پنير بود
ما همهي زندگي را
در دو سه پيمانه از رنج و ترس
در ميان خود تقسيم كرده بوديم
يك غروب بود
گل اطلسي گم بود
شور و نشاط و اقاقيا
به راستي هيچ بود
اما
ما خود را به شور و نشاط و اقاقيا
آويختيم
آن مرد
كه دستان ما را از اندوه و فقر گرفت
نه فقط نام ما را نميدانست
حتي تا كنون شعر من را نخوانده بود
فقط ما را
فقر ما را
باور كرد
و سپس پاكتی از ميوه و سكه به ما داد
يادش به خير باشد
«احمدرضا احمدی»
۳۲۶۵
تحریف تحلیل مارکس از مذهب
جهالت مردم ... روایتی از گاو صاحب الزمان!
در سال 1265 هجری قمری، قصّابی در ميدان صاحب الآمر تبریز ميخواست گاوی را ذبح کند؛
گاو از دست قصّاب فرار کرد و به مسجد صاحب الزّمان گريخت!
قصّاب طنابی برد و بر گردن گاو انداخت تا حیوان را از مسجد بيرون بکشد.
گاو زور آورد و قصاب بر زمين خورد و در جا قالب تهی کرد!
در اين وقت بانگ صلوات مردم بلند شد و اين واقعه معجزهای عظیم تلقی شد!
سپس آنچنان که افتد و دانی، بازار تا يکماه چراغانی گرديد!
تبريز شهر صاحب الزمان به شمار آمد ...
گاو را به منزل مجتهد جامع الشرايط وقت *آقا مير فتاح* بردند و ترمهای رويش کشيدند!
مردم دسته دسته با نذر و نياز به زيارت آن گاو رفته و به *شرف سُم بوسیاش* نائل آمدند و ترمه ی آن حيوان به تبرک همی ربودند!
در عرض يک ماه *مويی* از گاو برجای نماند و همه به تبرک برفت.
*لسان الملک سپهر*
در این باره مینويسد:
ميرفتاح؛ مجتهد تبريزی عامل اصلی فتنه تبريز و غوغای عامه بود و در بوسيدن *سُم گاو مقدس* بر ديگران پيشی گرفته بود!
وی عوام را وا داشت تا در شهرهای آذربايجان بر سر کوچه و بازار از معجزات آن حیوان زبان بسته داستانها بسازند ...
و سپس نعره زدند که شهر تبريز مقدس و از ماليات ديوان و حاکم معاف است.
حتی چهره آن گاو مقدس را نقاشان زبردست ترسيم کردند و به زائرين بقاع متبرکه فروختند و مردم نادان در خانه های خود شمائل گاو صاحب الزمان را آویختند!
متوليان گاو مقدس از سر نادانی به جای کاه و يونجه به آن حیوان علفخوار، *نقل و نبات* خوراندند تا که بعد از چندی گاو بيمار شد و مُرد..!
مردم با حُزن و اندوه فراوان در حالی که بر سر و سينه خود میکوفتند؛ تشييع جنازه مفصلی از آن *«بزرگ مقام»* کردند و در زاویه مسجد صاحب الزمان به خاک سپردند که همچنان به *آرامگاه گاو صاحب الزمان* معروف است!
زان پس کور، لنگ، گنگ، افلیج و ... گروه گروه به بقعه گاو مقدس مشرف و غرفهها و شاه نشينهای مسجد را پر کرده بودند!
هر روز معجزه و آوازهای تازه بر سر زبانها افتاد ...
بزرگان پرده و فرش و ظرف به مسجد میفرستادند.
*کنسول انگليس* هم چهل چراغی فرستاد که هم اکنون نیز زير گنبد مسجد آويزان است!
*حاج ميرزا باقر امام جمعه تبريز که با کنسولگری انگليس رابطه مستقيم داشت* فتوا داد که هرکس در جوار آن مسجد بخصوص، باده بنوشد يا قمار کند *واجب القتل* خواهد بود
چون رسماً شهر تبريز محل ظهور *«امام زمان»* اعلام شده بود؛ پس بنا به روايات و احاديث معتبر، مردم از پرداخت ماليات به دولت و اجرای قوانين وضع شدهی حکومتی معاف بودند.
تا اینکه بالاخره
*میرزا تقى خان امير کبير*
قشونی از تهران فرستاد
که حاج ميرزا باقر امام جمعه و
ميرزا علیشيخ الاسلام و
پسرش ميرزا ابولقاسم
که هر سه از مُلايان با نفوذ بودند را دستگير و تبعيد کنند
و با وجود مقاومت آنها و حمايت عوام اين مقصود حاصل و غائله ختم گردید.
چون روشن شد که اين فتنه ها نتيجه تحريک و دخالت مستقيم *استيونس کنسول انگليس* در تبريز بوده، اميرکبير نامهای به سفارت انگليس در تهران میفرستد که بخشی از آن چُنين است:
بعد از اينکه *مردم اجامر و اوباش تبريز به جهت شرارتهای خودشان در امور مملکتی و اتلاف ماليات ديوانی،*
از برای خود، خودسریها کردند؛
*عاليجاه مشاراليه، به جهت تقويت آنها و استحکام خيالاتشان چهل چراغی به مسجد صاحب الزمان فرستاد*
و بر آنجا توقف کرده،
زياده از حد باعث جرأت عوام و اشرار گشته و پای جسارت را بيشتر گذاشتهاند تا از اين خيالات خدا داند چه حادثات بروز و ظهور کند ...
مأخذ:
*کتاب «امیر کبیر و ایران»*
اثر فریدون آدمیت
انتشارات خوارزمی
نجوای زنان چنان وانمود می کند که انگار خودش علامه دهر است و مردم خرند
کسی که دچار توهم شود متوهم نامیده می شود و نه دیوانه. مذهب شعور است و نه توهم
۳۲۶۶
مارکس چگونه «آگاهی» را از آسمان به زیر کشید؟
میلاد عزیزی
مارکس هرگز نمی تواند «آگاهی» را از آسمان به زیر کشد.
برای اینکه در آسمان از آگاهی اثری حتی نیست.
میلاد نمی داند که اگاهی چیست.
۳۲۶۷
نه.
برای هر شرایطی امکانات نوین تولید شده است.
زمستان دیگر سرد و سخت نیست.
۳۲۶۸
ارنست تلمان رهبر طبقه کارگر المان بوده است.
طبقه کارگر به قهرمان نیازی ندارد
۳۲۶۹
مارکس
هرگز نگفته که دین افیون توده ها ست.
مارکس
گفته دین دیالک تیک اه و افیون است.
دین
به توده ستمدید مؤمن
امید می دهد
و
توده ستمدیده را
به
مقاومت و مبارزه
برمی انگیزد (آه)
به قول انگلس
همرزم مارکس
کلیه جنبشهای انقلابی
در
قرون وسطی
مذهبی بوده اند.
این بدان معنی است
که
دین
ایده ئولوژی
است
و
ایده ئولوژی
چیزی طبقاتی است
مذهب رعایا و پیشه وران
با
مذهب اشراف فئودال و روحانی
دو چیز کاملا متفاوت و حتی متضاد است.
ای بسا کشیشان زن و مرد
که کلیساها و معابد را به پایگاه مقاومت دهقانان تبدیل کرده اند
و
پیشاپیش دهقانان
بر ضد فئودالیسم
مسلحانه
جنگیده اند و بر دار شده اند.
همین مذهب اما می تواند
افیون توده هم باشد
و توده را به تسلیم در مقابل طبقات حاکمه دعوت کند.
مذهب
فرمی از شعور است.
اگر مردم
شعور مذهبی را از دست بدهند
مثل داوکینز و پیروانش
بی شعور می مانند
مارکسیسم
ایده ئولوژی پرولتاریا ست.
مذهب
ایده ئولوژی برده ها و رعایا و پیشه وران است
۳۲۷۰
چرا؟
حتی برای سرمای ۳۰ درجه زیر صفر در قطب شمال و جنوبلباس درخور تولید شده است.
ادامه دارد.