ویرایش و تحلیل

از

فریدون ابراهیمی

﴿وَهُوَ اللَّهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي الْأَرْضِ ۖ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَجَهْرَكُمْ وَيَعْلَمُ مَا تَكْسِبُونَ﴾
[ الأنعام: ۳]

در آسمانها و زمين، اوست كه خداوند است.

نهان و آشكارتان را مى‌داند و از كردارتان آگاه است.

کریم

در این آیه،

الله کذایی را زیر ذره بین می گذارد.

نه به نیت تجزیه و تحلیل آن، بلکه به نیت گنده نمایی اش.

کریم

در این آیه،

الله را مالک زمین و آسمان ها (کاینات) جا می زند.

کریم

در این آیه،

عینا و عملا

به تبلیغ مالکیت خصوصی می پردازد.

کریم

از مالکیت خصوصی معیار و ملاک و میزان ارزیابی سر هم بندی می کند:

مالکیت خصوصی هر کس وزینتر،

یعنی

هر کس ثروتمندتر،

عظمت و ارج و ارزش و حتی حق و حقیقت و حقانیت او به همان اندازه بیشتر.

مالکیت خصوصی هر کس حقیرتر،

یعنی

هر کس فقیرتر،

عظمت و ارج و ارزش و حتی حق و حقیقت و حقانیت او به همان اندازه کمتر.

الله کذایی

انعکاس انتزاعی (مجرد) ـ آسمانی مالکین خصوصی مشخص و زمینی است.

الله کذایی کریم،

طبقه حاکمه ـ خدا ست.

یعنی

ضد دیالک تیکی توده ـ خدا (توده های زحمتکش) «بی همه چیز» است.


«بی همه چیزی»

(فقر مادی و فکری مطلق)

(Pauperismus)

در ایده ئولوژی همه طبقات اجتماعی انگل و استثمارگر،

از قبایح اخلاقی است

و

با همه چیزی(ثروت مادی و فکری) از سجایای اخلاقی آنها ست.

در آسمانها و زمين، اوست كه خداوند است.

نهان و آشكارتان را مى‌داند و از كردارتان آگاه است.

کریم

در این آیه،

دیالک تیک مادی و فکری

را
به صورت دیالک تیک دارایی مادی و دارایی فکری ـ معرفتی (دیالک تیک تصاحب آسمانها و زمین و وقوف به افکار و اعمال و خیالات و تصورات و روحیات و روانیات خلایق)

بسط و تعمیم می دهد.

این جامعه ـ تصویر کریم

در تحلیل نهایی

ماتریالیستی است.

مراجعه کنید

به

درک ایدئالیستی تاریخ

https://mimhadgarie.blogfa.com/post/15917

پایان

درک ماتریالیستی تاریخ

https://mimhadgarie.blogfa.com/post/15921

پایان

ادامه دارد.