درنگی
از

شین میم شین

کیا فرید

۳

با فرمول‌های مورد نطر شما آن فرماسیون ( ماتریالیسم تاریخی) روند تحولات در شوروی از زمان لنین به استالین و از استالین به خروشچف و گورباچف و پوتین چگونه قابل توصیف است ؟

معنی تحت اللفظی:

آیا با مفاهیم و احکام و قوانین و نظریات ماتریالیسم تاریخی،

می توان گذار جامعه روسیه از روسیه تزاری به روسیه شوروی را «توصیف» کرد؟

کیا فرید

اصلا نمی داند که تفاوت توضیح با توصیف و موضوع ماتریالیسم تاریخی چیست.

به همین دلیل

مفاهیم و قوانین و قانونمندی ها و نظریات ماتریالیسم تاریخی

را

مشتی فرمول تصور می کند.

ضمنا

از تمیز ماهیت روندهای انقلابی و ارتجاعی جامعه بشری عاجز است.

به همین دلیل میان پیروزی انقلاب اکتبر تحت رهبری لنینیسم،

انحراف آن تحت تأثیر استالینیسم و شکست آن به دستیاری گرباچف و یلسین و پوتین و شرکاء

و

جایگزینی جامعه سوسیالیستی با طویله اولیگارشیستی

علامت تساوی می گذارد.

۴
این مسیر از ارتجاعی به انقلابی است یا از انقلابی به ارتجاعی؟

تمامی تلاش حق پرست

جواب به این سؤال کیا فرید بوده است:

گذار جامعه روسیه از جامعه نیمه سرمایه داری ـ نیمه فئودالی تزاری استعمارگر به جامعه سوسیالیستی ضد سرمایه داری و ضد استعماری تحت رهبری پرولتاریا و متحدین دهقانی اش و تحت رهبری حزب کمونیست شوروی

انقلابی

و

شکست آن و روی کار آمدن اولیگارش ها

ارتجاعی

بوده است.

۵

در ایران بعد از قاجار به پهلوی و از پهلوی به خمینی چی ؟؟

در ایران نیز انقلاب ۲۱ آذر تحت رهبری فرقه دموکرات آذربایجان و انقلاب ضد فئودالی ـ ضد روحانی سفید،

انقلابی

و

شکست آن و تشکیل جن ـ قوری فوندامنتالیستی شیعی تحت رهبری روحانیت و بازار

ارتجاعی

بوده است.

معلوم نیست که کیا فرید و امثالهم حرف های حق پرست را می خوانند و بعد به منبر می روند و یا بدون افکندن نظری سرسری حتی به آنها

پرت و پلا می بافند.

پایان