درنگی در دعاوی حضرات حق پرست و کیا فرید راجع به انقلاب اجتماعی (۱۲) (بخش آخر)
درنگی
از
شین میم شین
کیا فرید
۳
با فرمولهای مورد نطر شما آن فرماسیون ( ماتریالیسم تاریخی) روند تحولات در شوروی از زمان لنین به استالین و از استالین به خروشچف و گورباچف و پوتین چگونه قابل توصیف است ؟
معنی تحت اللفظی:
آیا با مفاهیم و احکام و قوانین و نظریات ماتریالیسم تاریخی،
می توان گذار جامعه روسیه از روسیه تزاری به روسیه شوروی را «توصیف» کرد؟
کیا فرید
اصلا نمی داند که تفاوت توضیح با توصیف و موضوع ماتریالیسم تاریخی چیست.
به همین دلیل
مفاهیم و قوانین و قانونمندی ها و نظریات ماتریالیسم تاریخی
را
مشتی فرمول تصور می کند.
ضمنا
از تمیز ماهیت روندهای انقلابی و ارتجاعی جامعه بشری عاجز است.
به همین دلیل میان پیروزی انقلاب اکتبر تحت رهبری لنینیسم،
انحراف آن تحت تأثیر استالینیسم و شکست آن به دستیاری گرباچف و یلسین و پوتین و شرکاء
و
جایگزینی جامعه سوسیالیستی با طویله اولیگارشیستی
علامت تساوی می گذارد.
۴
این مسیر از ارتجاعی به انقلابی است یا از انقلابی به ارتجاعی؟
تمامی تلاش حق پرست
جواب به این سؤال کیا فرید بوده است:
گذار جامعه روسیه از جامعه نیمه سرمایه داری ـ نیمه فئودالی تزاری استعمارگر به جامعه سوسیالیستی ضد سرمایه داری و ضد استعماری تحت رهبری پرولتاریا و متحدین دهقانی اش و تحت رهبری حزب کمونیست شوروی
انقلابی
و
شکست آن و روی کار آمدن اولیگارش ها
ارتجاعی
بوده است.
۵
در ایران بعد از قاجار به پهلوی و از پهلوی به خمینی چی ؟؟
در ایران نیز انقلاب ۲۱ آذر تحت رهبری فرقه دموکرات آذربایجان و انقلاب ضد فئودالی ـ ضد روحانی سفید،
انقلابی
و
شکست آن و تشکیل جن ـ قوری فوندامنتالیستی شیعی تحت رهبری روحانیت و بازار
ارتجاعی
بوده است.
معلوم نیست که کیا فرید و امثالهم حرف های حق پرست را می خوانند و بعد به منبر می روند و یا بدون افکندن نظری سرسری حتی به آنها
پرت و پلا می بافند.
پایان