فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) تجارت (۲)
هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
شین میم شین
۱۰
- تجارت داخلی در برگیرنده تجارت چیزهای زیر است:
الف
- تجارت وسایل تولید که گردش کالاهایی برای مصارف تولیدی اند.
ب
- تجارت کالاهای مصرفی که گردش کالاهایی برای مصارف شخصی اند.
- تجارت کالاهای مصرفی به انواع زیر طبقه بندی می شود:
۱
- تجارت بزرگ (عمده خری ـ عمده فروشی) که روابط مصرفی با تولید را و با تجارت منفرد را و سیر راسیونال (عقلایی) کالاها را سازمان می دهد.
۲
- تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) که کالاها را از تجارت بزرگ و یا تولید (مستقیما از کارخانه و غیره) می خرد و به مصرف کنندگان منفرد می فروشد.
۱۱
- پلنوم هشتم حزب سوسیالیستی متحده آلمان برای تجارت کالاهای مصرفی در زمینه رفع حوایج جمعیت کشور، مسئولیت بزرگی محول کرده است.
۱۲
- همکاران تجارت باید منافع خریداران (مشتریان) را به طور پیگیر و مستمر نمایندگی کنند.
۱۳
- تجارت در مجموع، به ویژه تجارت بزرگ باید حوایج جمعیت کشور را بشناسد و همراه با صنایع و دیگر عرصه های تولید از کلیه امکانات بهره برگیرد تا کالاهای مصرفی لازم را به میزان کافی، با کیفیت خوب و بسته به نیاز مشتری با انواع مختلف قیمت ها و در سر موعد تعیین شده عرضه کند و منطبق با فرم های فروش در اختیار جمعیت کشور قرار دهد.
۱۴
- از نقطه نظر فرم های مالکیت میان انواع زیر تجارت تفاوت گذاشته می شود:
الف
- تجارت بزرگ (عمده خری ـ عمده فروشی) سوسیالیستی کالاهای مصرفی
- (کارخانجات تجارت بزرگ سوسیالیستی)
ب
- تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) تحت مالکیت خلقی
- (سازمان تجارت)
پ
- تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) تعاونی
- (تعاونی های مصرفی)
ت
- انواع دیگر تجارت سوسیالیستی
ث
- تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) خصوصی
ج
- تجارت مصرفی
۱۵
- در سال ۱۹۷۱ در تجارت حدود ۸۴۷۳۰۰ نفر مشغول کار بودند
ادامه دارد.
+ نوشته شده در جمعه ششم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 12:2 توسط سیاوش زهری
|