جمعبندی

از

مسعود بهبودی

 

 

 

این خرافه

از دیرباز

حتی

از قرون وسطی

به شکل شعر و نثر

تکرار شده است:

 

من از بیگانگان دیگر ننالم

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد

خواجه خردستیز شیراز

 

۱

کسی که از این حرفها می زند

بیگانه با مفاهیم دشمن و دوست است.

 

۲

یعنی ضعف معرفتی دارد

 

۳

یعنی توان تمیز دشمن از دوست ندارد.

 

۴

یعنی خر است

با پوزش از خر

که

خر

نیست

بلکه خردمند است.

 

۵

حکایت خواجه نصیر طوسی را شنیده اید؟

 

سخنرانی مش فرخ سیستم نگهدار

در همایش هشتم اتحاد جمهوریخواهان ایران با عنوان:

‏نیروی سوم در ۳ گستره:

الف

ولایت نه،

سلطنت نه،

‏جمهوری آری.

 

ب

‏ اقتدارگرایی نه،

براندازی نه،

‏تقویت دموکراسی آری.

 

پ

‏ تحریم نه،

تنش نه،

‏صلح و همزیستی آری

 

ایرادات اصولی و اساسی این لاطائلات مش فرخ کدامند؟

 

الف

ولایت نه،

سلطنت نه،

‏جمهوری آری.

 

۱

همه این سه تز

عناصر روبنایی و فرمال اند.

 

۲

یعنی

ثانوی اند.

 

۳

یعنی توسط زیربنای اقتصادی و محتوای مربوطه تعیین می شوند.

 

۴

مثال:

سلطنت می تواند

زیربنای اقتصادی برده داری داشته باشد

سلطان می تواند نماینده اشرافیت برده دار و روحانی باشد و بوده است.

مثلا

عربسان سعودی

 

۵

همان سلطنت می تواند زیربنای اقتصادی فئودالی ـ روحانی داشته باشد.

مثلا ایران قبل و پس از ۲۸ مرداد تا انقلاب سفیذ

مثلا اردن، نپال و غیره

 

۶

سلطنت می تواند زیربنای اقتصادی سرمایه داری داشته باشد

نماینده بورژوازی باشد.

مثلا

ایران پس از انقلاب سفید.

انگلستان. سوئد، اسپانیا، هلند

 

۷

ولایت و جمهوری نیز به همین سان.

 

ب

اقتدارگرایی نه،

براندازی نه،

‏تقویت دموکراسی آری.

 

۱

کسی که از تقویت دموکراسی دم می زند

همان حواس پرتی است 

که

گفته است:

ولایت نه،

سلطنت نه،

‏جمهوری آری.

 

۲

دموکراسی به چه معنی است؟

 

۳

امروزه به معرکه انتخابات می گویند:

دموکراسی

 

۴

خوب

اگر مردم شازده رضا را انتخاب کنند

مش فرخ چگونه می تواند بگوید

نه.

ضمنا مدعی طرفداری از دموکراسی = انتخابات

باشد؟

 

پ

تحریم نه،

تنش نه،

‏صلح و همزیستی آری

 

۱

تحریم

که

به میل مش فرخ و امثال او نیست.

 

۲

تحریم فرمی از مبارزه است

 

۳

امپریالیسم که اجازه نمی گیرد.

 

۴

تنش

که یکطرفه نیست تا مش فرخ تصمیم بگیرد و قال قضیه را بکند.

 

۵

تنش نتیجه تضاد منافع است.

 

۶

برای پرهیز از تنش به هر قیمت

باید دست ها را بالا کرد و شلوارها را پایین کشید

 

۷

یعنی جمهوری دست ها بالا ـ شلوارها پایین

تشکیل داد.

 

۸

صلح

فقط در دیالک تیک جنگ و صلح وجود دارد و معنی دارد.

 

۹

چند تجربه در همین چند سال اخیر:

 

الف

مشد اسد در سوریه

به همه مطالبات امپریالیسم تن در داد

حتی

شکنجه گاه هایش را در اختیار مأمورین سیا قرار داد

علیرغم ان

خرابات شام شد.

 

ب

معمر قذافی

از همه تسلیحات خود صرفنظر کرد

حتی اسرائیل را به رسمیت شناخت

حتی به جنایات نکرده اعتراف کرد و دهها میلیون دلار به خانواده های لوکربی پرداخت کرد

و اخر سر

تفنگ در کونش کردند

و

لیبی را به ویرانه ای مبدل ساختند که در هر وجبش مینی منتظر رهگذری است

 

آره.

حق با شما ست.

 

۱

به همین دلیل

همه عوامفریبان

عندیشه های خود را یا به شکل شعر منتشر می کنند و یا به شکل نثر شعر گونه.

 

۲

مثلا

همین شریعتی شیاد.

 

۳

برای اینکه خرافه رایج از دیرباز

مجاز بودن شاعر به گفتن هر خرافه ای است

 

تربیت

و

نه تربیه.

 

۱

کسی فرزندش را تربیت نمی کند.

 

۲

نمی تواند هم تربیت کند.

 

۳

تفاوت حشره و حیوان با انسان

همین است.

 

۴

چون هم مربی فرزند ه کس و هو مربی خودش و اجدادش مرجع دیگری است.

 

۵

چیست؟

ادامه دارد.