هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان

شین میم شین

۴۲

  • از این رو، کار سیاسی ـ ایده ئولوژیکی، قلب تپنده کردوکار حزبی است.

۴۳

  • توسعه مستمر شعور سوسیالیستی نیز فاکتور (عامل) تعیین کننده ای برای توسعه شخصیت سوسیالیستی و هبمود (اجتماع) سوسیالیستی است.

۴۴

  • توسعه مستمر شعور سوسیالیستی، زحمتکشان را به مقام خالقان (سازندگان) حیات جامعتی خود ارتقا و اعتلا می بخشند.

۴۵

  • نقش شعور جامعتی در جامعه سوسیالیستی به طور مستمر و لاینقطع رشد می کند.
  • برای اینکه جامعه سوسیالیستی، به طور خودپو و خود به خودی تشکیل نمی یابد.

  • بلکه به طور پلان بندی شده، سازمان یافته و آگاهانه توسط توسط توده های خلق تحت رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی تشکیل می یابد.

۴۶

  • به مثابه نتیجه حاصل از موفقیت های سیستم سوسیالیستی جهانی و مبارزه احزب کمونیستی و کارگری در کشورهای سرمایه داری، اید های سوسیالیستی امروزه در کل جهان نفوذ مهمی کسب کرده اند و پیروان هر چه بیشتری پیدا کرده اند.

۴۷

  • برای اینکه تنها ایده های سوسیالیستی اند که به حل مسائل دوران کنونی (یعنی دوران گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم و کمونیسم) مدد می رسانند.

۴۸

  • شعور جامعتی، نسبتا مستقل توسعه می یابد.

(این بدان معنی است

که

شعور جامعتی

از استقلال نسبی برخوردار است.

مترجم)

۴۹

  • این استقلال نسبی توسعه شعور جامعتی به انحای مختلف نمودار می گردد.

۵۰

  • هم شعور جامعتی به طور کلی و هم هر کدام از فرم های آن (مثلا شعور جامعتی سیاسی، فرهنگی، مذهبی و غیره) تابع قانونمندی های خاص خویش اند.

۵۱

  • توسعه شعور جامعتی حتما نباید در وفاداری مطلق به مناسبات مادی و جامعتی صورت گیرد.

(یعنی

مو به مو بر طبق آن باشد.

مترجم)

  • آن سان که بتوان برای هر ایده ای علت مادی پیدا کرد.

۵۲

  • ایده های جدید، قاعدتا به ایده های قدیم گره می خورند، به تحول و توسعه آنها منجر می شوند.

۵۳

  • نحوه و نوع گره خوردن ایده های جدید با ایده های قدیم و نحوه و نوع تحول ایده های قدیم، در تحلیل نهایی توسط مناسبات مادی، یعنی جامعتی و منافع طبقاتی منبعث از آنها مشروط می شوند

ادامه دارد.