قرآن کریم از دیدی دیگر (۶۸)
ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی
سوره بقره
آیه (١٤٠)
أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطَ كَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ ۗ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
يا مىگوييد:
«ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط، يهودى يا نصرانى بودند»؟! بگو:
شما بهتر مىدانيد يا خدا؟!
(و با اينكه مىدانيد آنها يهودى يا نصرانى نبودند،
چرا حقيقت را كتمان مىكنيد؟)»
و چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه گواهى و شهادت الهى را كه نزد او ست، كتمان مىكند؟!
و خدا از اعمال شما غافل نيست.
· در این آیه، دعوا میان اهل کتاب و مسلمانان بر سر این است که ابراهیم و غیره، یعنی پیامبران صدها سال قبل از موسی و عیسی و محمد، مسلمان بوده اند و یا یهودی و مسیحی.
· دعواهای کودکستانی به این جور دعوا ها باید گفت.
· انگار پیامبران سابق یا باید جزو یکی از این سه دین باشند و یا بی دین و بی ایمان باشند.
· راه حل مسئله اما جالب تر است:
1
بگو:
شما بهتر مىدانيد يا خدا؟!
· عوامفریبی پیامبر اسلام اکنون آشکار می گردد.
· به جای تفکر و تهیه و ارائه ی راه حل، آیه نازل می کند.
· خدا می گوید که ابراهیم و اسماعیل و غیره مسلمان بوده اند.
· یعنی قبل از دعوی پیامبری توسط محمد، به دین او ایمان اورده اند.
2
(و با اينكه مىدانيد آنها يهودى يا نصرانى نبودند، چرا حقيقت را كتمان مىكنيد؟)»
· حالا مترجم حزب الله جای خدا را می گیرد و اعلام می دارد که یهودی ها و مسیحی ها می دانند که ابراهیم و غیره مسلمان بوده اند و دروغ می گویند.
· این همان کلاشی است که مار خورده و افعی شده است.
· اگر کسی پیدا شود و بگوید، چگونه ابراهیم و این و آن صدها سال قبل از زاده شدن محمد و دعوی پیامبری او می توانستند مسلمان باشند، خواهد گفت که منظورش از مسلمان بودن، تسلیم خدا بودن است.
· کسی هم نیست که بپرسد:
· آدم حسابی مگر پیروان موسی و عیسی تسلیم خدا نبوده اند؟
3
و چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه گواهى و شهادت الهى را كه نزد او ست، كتمان مىكند؟!
· اینهم دلیل قوی خدا و یا رسول خدا:
· چسباندن برچسب ستمگر بر پیشانی هر مخالف دگر اندیشی:
· ستمگر نامیدن اهل کتاب بدون کمترین دلیل منطقی.
4
و خدا از اعمال شما غافل نيست.
· اینهم نوعی تهدید برای پر کردن جای خالی استدلال منطقی و اقامه دلیل قوی است:
· خدا از اعمال این و آن غافل نیست.
· انگار عالم الغیب بودن خدا دلیلی بر مسلمان بودن ابراهیم و یعقوب و غیره می شود.
سوره بقره
آیه (١٤١)
تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ
(به هر حال) آنها امتى بودند كه درگذشتند.
آنچه كردند، براى خودشان است
و آنچه هم شما كرده ايد، براى خودتان است
و شما مسئول اعمال آنها نيستيد.
· حالا باید خرواری تخیل بیاوری و رابطه این آیه را با آیه قبلی کشف کنی.
· دعوا بر سر مسلمان و یهودی و مسیحی بودن ابراهیم و این و آن بود و اکنون سخن خدای حواسپرت این است که هر کس مسئول اعمال خویش است.
· اگر حواس خدا پرت نبود به یاد می آورد که قبلا گفته است که تعیین کننده چند و چون چیزها خودش است و بس.
· این همان خدائی است که ادعا کرده که گمراهی بنی اسرائیل هم به مشیت خودش است.
· حال ادعا می کند که هر کس مسئول اعمال خود است.
· الزایمر آن زمان هنوز کشف نشده نبود و گرنه چنین خدای حواس پرتی را الزایمر می نامیدند.
سوره بقره
آیه (١٤٢)
سَيَقُولُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلَّاهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُوا عَلَيْهَا ۚ قُلْ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
به زودى سبك مغزان از مردم مى گويند:
«چه چيز آنها ( مسلمانان) را، از قبله اى كه بر آن بودند، بازگردانيد؟!»
بگو:
«مشرق و مغرب، از آن خدا ست
خدا هر كس را بخواهد، به راه راست هدايت مىكند.»
· عجب منطق عجیب و غریبی!
· دلیل گمراهی ابراهیمیان و یعقوبیان و غیره (و به قول مترجم، مسلمانان) مالکیت خصوصی خدا بر مشرق و مغرب است.
· درست به همین دلیل قوی، خدا هر کس را که بخواهد به راه راست هدایت می کند و هر کس را که بخواهد گمراه می سازد.
· ضمنا بعدا می گوید که هر کس مسئول اعمال خویش است.
ادامه دارد.