دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۳۱)
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پابلیک ریلی شنز
(روابط عمومی)
ادامه
۱۱
· در چارچوب تلاش های پابلیک ریلی شنز، ایمیج نقش بزرگی بازی می کند.
· مراجعه کنید به ایمیج
ایمیج (شهرت)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5681
۱۲
· با «معرفی نامه» (لایت بیلد) کارخانه، شرکت، مؤسسه و فراورده هایش («ثبات»، «کیفیت»، «پیشرفتیت»، «اهمیت ملی»، «مفیدیت عمومی» و غیره آنها) با استفاده از شخصیت های حیات عمومی (مدیران، سیاستمداران، ستارگان سینما و غیره) که به تهیه این معرفی نامه مدد می رسانند، افکار عمومی با استفاده از کلیه وسایل تبلیغاتی مانی پولیزه می شوند.
۱۳
· پابلیک ریلی شنز در نقطه عطف قرن در امریکا نخست به عنوان واکنش نسبت به حملات شدید افکار عمومی بر عملیات کارخانجات، شرکت ها و مؤسسات بزرگ امریکایی پدید آمد.
۱۴
· بحران سال های ۱۹۲۹ ـ ۱۹۳۲ و جنگ جهانی دوم توسعه پابلیک ریلی شنز را تسریع کردند.
۱۵
· پابلیک ریلی شنز اما پس از جنگ جهانی دوم، یعنی وقتی که در کشورهای کاپیتالیستی اروپا برای خود جا باز کرد، اوج گرفت.
۱۶
· تصادهای عینا رشد یابنده در نظام جامعتی کاپیتالیستی، تأثیر سیستم سوسیالیستی جهانی ، تأثیر مسابقه اقتصادی میان کاپیتالیسم و سوسیالیسم، فعالیت های بورژوازی بزرگ را در جهت تضمین حاکمیت خود از طریق مانی پولاسیون آماجگرایانه مردم الزامی ساختند.
۱۷
· در کارخانجات، شرکت ها و مؤسسات کاپیتالیستی بزرگ چه بسا بخش های متعددی به پابلیک ریلی شنز اختصاص دارند.
۱۸
· علاوه بر آن شرکت های خاص پابلیک ریلی شنز نیز وجود دارند که پابلیک ریلی شنز را به مثابه خدمات عرضه می دارند.
۱۹
· رئیس بخش پابلیک ریلی شنز در مؤسسات امریکا قاعدتا جزو ریاست مؤسسات اند.
۲۰
· شرکت های خاص پابلیک ریلی شنز مدت های مدیدی است که در ایالات متحده امریکا و اروپای غربی به سازماندهی انتخابات می پردازند.
· مراجعه کنید به مانی پولاسیون
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5682
پایان