دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۳۰)
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پابلیک ریلی شنز
(روابط عمومی)
ادامه
۴
· فونکسیون پابلیک ریلی شنز، اشاعه این توهم است که منافع سرمایه داران (کنسرن های امپریالیستی)، منافع جامعتی اند.
· یعنی با منافع تک تک اعضای جامعه همخوانی و مطابقت دارند.
۵
· هدف و آماج پابلیک ریلی شنز در عرصه اقتصادی فروش بی واسطه این و یا آن کالا و خدمات نیست.
۶
· هدف و آماج پابلیک ریلی شنز جلب اعتماد مردم به شرکت ها، کارخانه ها و مؤسسات (سرمایه داران) و سیاست سرمایه داران است.
· تا به طرز با واسطه (به واسطه پابلیک ریلی شنز) حداکثر سیل سود به کیسه سرمایه داران جاری شود.
۷
· در حالیکه هدف و آماج آگهی های تبلیغاتی و بازاریابی، عمدتا کسب موفقیت های تجاری کم و بیش کوتاهمدت است.
۸
· هدف و آماج پابلیک ریلی شنز، دربرگیرنده برنامه سیاسی ـ ایده ئولوژیکی به مراتب وسیعتر و فراگیرتری برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است.
۹
· برای اینکه در پابلیک ریلی شنز در مطابقت با هر گروه معینی از مردم، وسایل و متدهای درخوری به خدمت گرفته می شوند.
۱۰
· وسایل پابلیک ریلی شنز در این زمینه به شرح زیرند:
الف
· اطلاعات مطبوعاتی و رسانه ای
ب
· کنفرانس های مطبوعاتی و رسانه ای
پ
· گزارشات کارخانه ای، شرکتی، بانکی، مؤسساتی (کنسرنی)
ت
· گزارشات سالانه
ث
· مجلات کارخانه ای
ج
· مجلاتی برای مشتریان
ح
· کتب تجاری برای همکاران
خ
· سازماندهی بازدید دانش آموزان، دانشجویان و غیره از کارخانه ها
چ
· تبلیغ سیاست کارخانه و شرکت و مؤسسه در کارخانه و در جامعه از طریق نامه، اعلامیه، آگهی های تبلیغاتی، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، فیلم و از طریق گفتگوها و سخنرانی های مدیران و رؤسا
ذ
· تهیه و توزیع مواد آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و غیره.
ادامه دارد.