پروفسور دکتر 

ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 

و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 

 

پابلیک ریلی شنز

(روابط عمومی)

ادامه

 

۴

·    فونکسیون پابلیک ریلی شنز، اشاعه این توهم است که منافع سرمایه داران (کنسرن های امپریالیستی)، منافع جامعتی اند.

·    یعنی با منافع تک تک اعضای جامعه همخوانی و مطابقت دارند.

 

۵

·    هدف و آماج پابلیک ریلی شنز در عرصه اقتصادی فروش بی واسطه این و یا آن کالا و خدمات نیست.

 

۶

·    هدف و آماج پابلیک ریلی شنز جلب اعتماد مردم به شرکت ها، کارخانه ها و مؤسسات (سرمایه داران) و سیاست سرمایه داران است.

·    تا به طرز با واسطه (به واسطه پابلیک ریلی شنز) حداکثر سیل سود به کیسه سرمایه داران جاری شود.

 

۷

·    در حالیکه هدف و آماج آگهی های تبلیغاتی و بازاریابی،  عمدتا کسب موفقیت های تجاری کم و بیش کوتاهمدت است.

 

۸

·    هدف و آماج  پابلیک ریلی شنز، دربرگیرنده برنامه سیاسی ـ ایده ئولوژیکی به مراتب وسیعتر و فراگیرتری برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است.

 

۹

·    برای اینکه در پابلیک ریلی شنز در مطابقت با هر گروه معینی از مردم، وسایل و متدهای درخوری به خدمت گرفته می شوند.

 

۱۰

·    وسایل پابلیک ریلی شنز در این زمینه به شرح زیرند:

 

الف

·    اطلاعات مطبوعاتی و رسانه ای

 

ب

·    کنفرانس های مطبوعاتی و رسانه ای

 

پ

·    گزارشات کارخانه ای، شرکتی، بانکی، مؤسساتی (کنسرنی) 

 

ت

·    گزارشات سالانه

ث

·    مجلات کارخانه ای

ج

·    مجلاتی برای مشتریان

ح

·    کتب تجاری برای همکاران

 

خ

·    سازماندهی بازدید دانش آموزان، دانشجویان و غیره از کارخانه ها

چ

·    تبلیغ سیاست کارخانه و شرکت و مؤسسه در کارخانه و در جامعه از طریق نامه، اعلامیه، آگهی های تبلیغاتی، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، فیلم و از طریق گفتگوها و سخنرانی های مدیران و رؤسا

 

ذ

·    تهیه و توزیع مواد آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و غیره.

 

ادامه دارد.